8 feb. 2010

Ce este psihologic auto-ajutorul?

Eu consider auto-ajutorul un comportament care urmeaza sa fie intenţionat si care face fata situatiei prezente. Este manipularea situatiei dvs. suparatoare, prin exercitarea de control deliberata si constient pentru a îmbunatati rezultatul situatiei. Este recunoasterea punctelor slabe personale si de lucru pentru a depasi aceste greseli si de a îmbunatati ceva la tine. Este, uneori, implica schimbarea altora sau asupra mediului, pentru a îmbunatati conditiile propriului sau sentiment, dar auto-ajutor se concentreaza în principal pe schimbarea propriului comportament, sentimente, aptitudini, cogniţie (ganduri), sau procese inconstient. Self-help este parte constienta de sine raţionamentul tau "" schimbarea de aspecte ale sinelui vostru interne, acţiunile tale, şi de situatia ta. Acesta este auto-îmbunatatire de unul singur.
Auto-noţiunea schimbare poate parea un pic straina pentru tine, deoarece cultura noastră participa mult mai mult pentru a schimba alte persoane - a face pe unii sa se comporte altfel, motivarea angajaţilor, combaterea criminalităţii şi de droguri, de vânzare sau de produse noi însine pentru alţii, plăcut iubitul nostru, etc - la schimbarea decât noi însine. "Making lucruri mai bune" adesea înseamnă încercarea de a schimba pe altcineva. Chiar şi disciplina mea de psihologie îsi petrece timpul mult mai mult pe studiul metode pentru schimbarea sau tratarea altele decat cele cu privire la metodele de auto-îmbunătăţire. Concepte vechi de auto-control, auto-responsabilitate, si încrederea în sine nu au fost în voga în cursul ultimelor decenii.
Pe de alta parte, în cazul în care ideea de auto-ajutor pare ca e de comune-sens pentru tine, atunci poate fi deosebit de constient de faptul că mintile noastre sunt aproape constant încearcă să rezolve unele probleme actuale sau să se apropie. Într-adevar, cei mai mulţi dintre noi sunt auto-ajutati tot timpul, şi anume de fiecare data când va planificati actiunile prin imaginarea în avans, cum sa se ocupe, probabil, o situatie. Chiar dacă dureaza doar cateva secunde în timpul unei conversatii sa ne gandim la ce sa spunem, acesta este auto-ajutor. Capacitatea creierului nostru e minunat sa-şi imagineze rapid moduri diferite de a se apropia de o situatie dificilă seturi noi în afara de alte animalelor. Noi solicitam in mod constant, noi insine "ceea ce ar trebui sa spun sau sa fac acum?" care de obicei implica gandire a unor abordari alternative, precum si a ghici rezultatele fiecarei alternative, care ar putea fi. În ceea ce o persoana devine acut constient de aceste procese si complexe coping, el / ea recunoaste o multime de oportunitati de a interveni pentru a face lucrurile mai bine. Aceasta carte ar trebui, mai presus de toate, a facilita înţelegerea de catre noi a acestor evenimente interne mentale implicate în a raspunde moment de moment pe tot parcursul vietii. Aceasta este esenta de auto-ajutor.
Banuiesc ca multi dintre noi trecem cu vederea de cele mai multe oportunitati de a avea de a influenta viata noastra. S-ar putea simti mai degraba ne simtim neputinciosi sau controlati de catre forte din afara - altele, circumstante, soarta, sau o putere mai mare. Multi altii nu stiu sau nu, nu, nu cred ca exista metode pentru regie ,vietii noastre. Poate ca, pentru speciile ca un intreg, naturalul nostru (neinstruit in acest sens), dar straniu capacitatea de a rezolva problema-ne conduce la concluzia falsa ca nu exista nici un fel sau nevoie de a imbunatati abilitatile noastre de adaptare. Cat de trist. La fel ca persoana care vrea sa fie un efort conversationalist mare sau student care spera sa impresioneze altora de a face bine pe un examen ", fara a studia," noi, oamenii ne simtim doar un pic insuficienti, dar poate sa studieze si sa lucreze pentru auto-îmbunatatire. Adevarul este: ca viata eficienta necesita munca grea, indiferent dacă aceasta are drept de sedere si sa amenajeze sau dobandirea unei expertize în profesia noastra sau de a mentine o relatie de dragoste.
Trimiteți un comentariu