17 mai 2010

O Romania moderna

O Romanie moderna, dar imputita de propria ei situatie. Mereu si oriunde ai fi in aceasta tara, vei intalni doar reclame la serviciile de proasta calitate si promotiile mincinoase. La prima vedere dau o senzatie de multa seriozitate si respect, insa din pacate este doar o masca a situatiei pe care o intalnim deseori. Uitandu-ma in mass-media si ascultand ici colo la cate o coada unde stau sa imi achit dariile la asa zisul STAT care chiar sta, nu aud decat ce servicii proaste are romanul la ora actuala.
Chiar si eu ma confrunt cu astfel de probleme. Abonat fiind la una din serviciile de internet, pachetul de trei servicii (internet, telefonie si tv). De mai bine de doi ani de zile fac fregvent sesizari la serviciile de proasta calitate ce imi sunt furnizade de catre companie. Desi in contract totul pare sa fie ok, in doi anu de zile mi s-a schimbat modemul de sase ori, de trei ori mi s-a schimbat digitalul, de nenumarate ori am facut sesizari telefonic si de alte trei ori sesizari la Protectia Consumatorului. La una din sesizariile facute de nefuctionarea serviciului la care sunt abonat si acum, au venit sa il remedieze doar dupa trei saptamani, dar valoarea facturii ramanand aceiasi. Ultimul raspuns de la Protectia Consumatorului a fost acela de a ma convinge sa renunt la aceste servicii deoarece ei nu au ce sa faca acestei companii. As vrea sa se schimbe ceva in Romania asta plina de intelectuali fara valoare, tocmai de aceea nu voi renunta la aceeste servicii niciodata, nu ma-m abonat sa am de unde ma dezabona. Desi schimbarea este departe de romani, inca mai sper intr-o minune la fel ca multi alti tineri care-si doresc acest lucru...
Am ajuns sa o traiesc si pe asta desi am mai trait-o odata, doar ca atunci nu se numea "Criza Economica" ci se numea "Epoca de Aur". Nu de mult am incercat sa imi caut un al doi-lea loc de munca, si asta pentru ca lucrasem la stat evident, doua luni de zile fara salar. Cica s-a redus din biroclatie, daca s-a redus atunci inainte ce a fost? Pentru angajare aveam nevoie de un dosar ce trebuia sa aiba cateva documente aparent simple dar in realitate mult de umblat pentru a le pune la dosar. Psihologicul, ai nevoie de bani ca sa il faci si plus de timp ca sa fie aprobat, analizele medicale chiar daca ai pile acestea mai rau te incurca, de aceea prefer mereu sa nu depind de aceasta forma tipic romanesc, si aici alti bani alte asteptari. Cazierul, nu are rosta sa mai spun , e de stiut, apoi umblu dupa un act ce trebuie avizat (o simpla stampila). Pe cand termin de facut tot dosarul, imi dau seama ca ar fi trebuit sa umblu cu o luna inainte pentru asa ceva. Si daca as fi stiut ca nepotismul si relatiile sunt pe primul loc, poate ca nu mi-as fi irosit timpul ci as fi stat acasa asa cum ne si invata democratia in prezent.
Tara tuturor posibilitatiilor, nu regret deloc ca sunt aici, doar decat faptul ca aceasta tara este locuita. In vara trecuta am vazut lucruri carora nu le dadeam importanta odata. Pe podul din cartierul Manastur un domn mai invarsta trece pe langa cosul de gunoi si la doar doi pasi de el isi arunca pe jos un flacon de doi litri, si ca si cum nu ar fi facut nimic gresit isi vede in continuare de drum. Chiar ma-m gandit daca as fi facut eu asta, cineva de vasta inaintata mi-ar fi zis ceva de genul: "Voi tineri de azi". Dar ar fi spus-o fara sa gandeasca ca, noi tinetii am avut de la cine invata, ei fosti membri UTC. De asemanea pe litoral nu am reusit decat o saptamana sa stau, dar nu mi-a facut o placere deosebita pentru ca aici zace haosul si gunoiul este la el acasa. Din lipsa tomberoanelor, spun ei ce se numesc autoritati, care ar trebui sa faca ceva in aceasta privinta. Decat sa plateasca oameni care sa faca curat pe litoral mai bine ar renunta la o parte din ei si ar fi pus niste pubele, dar pacat ca ci atoritatiile nu au creier pentru asa ceva, decat pentru bilele lor. Se zice ca: Pentru a fi sanatos trebuie sa traiest intr-o societate sanatoasa... Departe acest lucru de realitate.
Un alt caz mult mai cunoscut este acela in care autoritatiile asa cum isi spun eu, desi eu i-as numi; intelectuali de joasa speta, ne au la mana lor. Atunci cand ai mai mult nevoie de unele servicii cum ar fi iarna de caldura, cand consumul creste la utilitati, atuci culmea si preturile urca si ele, doar sunt srvicii de care nu te poti lipsi. De regula cand se apropie o sarbatoare si tot crestinul zice ce trebuie sa fie mai bun, atunci cretinul ura preturile la produsele alimentare de care nu te poti lipsi caci asa este traditia si obisnuinta la roman. Iar noi poate ii injuram pe bietii tarani, cu toate ca acestia nu au nici o vina, ci doar prostul sistem pe care noi o numim azi democratie sau autoritati. Sunt multe de spus in aceasta privinta insa nu ai cui, si asta pentru ca exista autoritati doar cand ai bani, dar nu exista autoritati atunci cand ai nevoie de ele. Daca si tu te-ai confruntat cu probleme asemanatoare spune oameniilor simpli poate vei schimba ceva, si asta pentru ca autoritatiile sunt prea ocupate cu propria ei problema (marirea propriului salar, ieftinirea prajituriilor din holul parlamentului, dar si cu cresterea inflatiei din afara).
Nu mai sunt pasionat de filmele in care banciile erau jefuite ca in Westul Salbatic, caci astea le vad din ce in ce mai des la stiri. Crimele si furturile sunt un nou trai de viata la noi. Pentru ca oamenii de rand nu isi mai permit multe, datorita faptului ca anul trecut parlamentarii era mult prea ocupati cu marirea lor de salarii fara rusine, iar acum am ajuns cu adevarat la vorna presedintelui Base - "Sa traiti bine!" Biblia zice ca omul a fost facut din tarana si in tarana se va intoarce, insa in romania este altfel, din rahat ai fost facut in rahat te vei intoarce. Noi oamenii de rand, in aceste timpuri de criza, tipuri grele trebuie sa ii intelegem pe parlamentari, chiar daca ei nu au avut niciodata urechi pentru acest popor sau mai bine zis "sclavi". Oriunde ai zice aceste nemultumiri, chiar daca vei iesi in strada, nu vei schimba mare lucru din situatia de rahat in care suntem la ora actuala, pentru ca ne-am obisnuit cu asta, doar face parte din traditia romaneasca numai asa ne-am facut cunoscut si vazuti in lumea intreaga. Asa cum eram odata obisnuiti sa citim doar marile Opere ale Tovarasului, asa azi vom auzi doar cuvantariile cu indem la solidaritate din partea Tovarasului Base, vorba dansului -"Iam spart"....
Trimiteți un comentariu